Een avontuur is meer dan de weg die je aflegt. Het gaat om de verhalen waarmee je terug komt en de mooie herinneringen die je er aan over houdt. Op de Tiger 800 XR zullen dit er meer dan genoeg zijn.
Zijn gegoten velgen, 19 inch voorwiel, hydraulisch verstelbare Showa monoshock vering en koppelrijke 95pk sterke 800cc driecilinder maken de XR de ideale partner voor zowel de lange avonturen op de weg en in het dagelijks verkeer. Standaard is de XR uitgerust met Ride-by-wire voor meer gevoel en een betere gas response, een bijkomend voordeel hiervan is het verlaagde verbruik. Naast het Ride-by-wire systeem is ook de tractiecontrole standaard net als het in-en uitschakelbare ABS. Deze nieuwe technieken in combinatie met de souplesse van de Triumph driecilinder en comfortabele zithouding zorgen voor dat je kunt genieten van alles wat de dag brengt.
Dit is het. Een niveau hoger. De Tiger 800 XRx. Gemaakt om nog verder te kunnen voor nog langere tijd, terwijl je geniet van iedere meter rechtdoor en elke bocht. Wij vinden dat een reis die dagen duurt van minuut tot minuut geweldig moet zijn. De Tiger 800XRx staat hiervoor garant.
Met het toevoegen van de "x" aan de XR schroeven we het niveau van de zeer goed te hanteren XR nog eens flink omhoog. Zo beschikt de Xrx over verschillende rijder-modi waardoor de motor is aan te passen naar de stijl waarmee jij rijdt. Ook beschikt de motor over een ROAD en OFF-ROAD programma welke met de verschillende rijder-modi door middel van slechts een druk op de knop zijn aan te passen. Hiermee verandert niet alleen het motormanagement maar ook de gevoeligheid van het ABS en de instelling van de tractie control. Zo kun jij het maximale uit de motor halen ongeacht de ondergrond waar je op rijdt.
Daarbij biedt de XRx ook nog meer comfort voor zowel de rijder als passagier door het standaard gemonteerde comfort zadel, het verstelbare windscherm en de handkappen. Standaard is er ook cruise control aanwezig en geeft de uitgebreidere board computer je alle informatie die je nodig hebt. Handig is ook het extra 12V stroompunt waarmee je bijvoorbeeld je camera of telefoon kunt opladen.
De Tiger XRx Low biedt dezelfde uitstekende kwaliteit en fijne rijeigenschappen die geldt voor de hele Tiger 800 serie, en is daarbij aanzienlijk verlaagd en dus uitermate geschikt voor kleinere rijders die opzoek zijn naar het comfort en de veelzijdigheid van een Allroad.
De zithoogte is nu 50mm lager, waarmee de zadelhoogte van de XRx op 760 – 780mm is komen te liggen. De Tiger 800 XRx LOW is daarmee de laagste Allroad in de markt.
Standaard is de Tiger 800 XRx low uitgerust met ABS, Traction Control, Ride By Wire, diverse rijmodi en Cruise Control. In verband met de verlaging heeft de Tiger 800 XRx low geen middenbok.
De Tiger 800 XRT biedt het hoogst mogelijke comfort en techniek en vormt de ideale reisgezel voor wie zich met name op het asfalt begeeft. Naast de rijke uitrusting van de XRx beschikt de XRT over verwarmde zadels, verwarmde handvatten en een krachtige dynamo die de drie 12V aansluitingen van voldoende stroom voorziet. Dit in combinatie met het toevoegen van de LED mistlampen en de bevestigingsbeugels voor de optionele Expedition kofferset maken de XRT klaar voor iedere reis.
Het kloppend hart van de motor bestaat uit de smeuige 95pk sterke driecilinder dat beschikt over meer dan voldoende koppel om schakel-lui te rijden. Met ruim voldoende kracht en een geweldig rijwielgedeelte staat de XRT garant voor vele kilometers rijplezier.
De Tiger XCx low is toegankelijk voor meer motorrijders dankzij de signicant lagere zadel dan de standaard Tiger. Het verlaagde profiel is gerealiseerd door het monteren van een aangepast zadel en het inkorten van de veerwegen. De wijzigingen zorgen ervoor dat het zadel nu 50mm lager is geworden, waarmee de zadelhoogte van de XCx nu op 790 – 810mm zijn komen te liggen.
Standaard is de Tiger 800 XCx low uitgerust met ABS, Traction Control, Ride By Wire, diverse rijmodi en Cruise Control.
De ultieme Tiger 800 staat klaar voor alles wat op zijn pad komt. Uitgerust met de nieuwste rij-ondersteunende technieken en een uitgebreid pakket accessoires is de XCA de meest comfortabele reispartner, ook wanneer het asfalt ophoudt.
Net als de XCx is de "A"variant voorzien van Traction Control, schakelbaar ABS, 3 rijmodi en de koppelrijke driecilinder met 95pk van de tweede generatie, maar gaat nog een stap verder. Tot de standaard uitrusting behoren de verwarmde zadels voor zowel de rijder als de bijrijder, de verwarmde handvatten, mistlampen en een alternator van een hogere specificatie die meer dan voldoende stroom levert voor de 3 12 volt aansluitingen. Daarbij hebben we de bevestigingsbeugels voor de aluminium kofferset reeds gemonteerd zodat je de optionele Expedition kofferset direct kunt bevestigen.
Uiteraard heeft de XCA standaard ook dat uitgebalanceerde rijgedrag zoals je dat van een Triumph mag verwachten. Met dank aan het toevoegen van de WP up-side-down voorvork en achtervering kunt u het rijwielgedeelte geheel naar wens instellen. Of je nu op de weg rijdt of daarbuiten, de XCA haalt altijd het beste uit je naar boven.